INTERVIURI

INTERVIU DESIGNER MIRCEA SCHLOTTER

Un nume cu rezonanta in designul romanesc de interior. Originar din Arad, dupa terminarea liceului s-a stabilit in Germania, unde a si absolvit cursurile Facultatii de Arhitectura de Interior din Frankfurt. In 1997 a venit la Bucuresti adus de un prieten de origine germana, care-l rugase sa se ocupe de amenajarea interioara a showroom-ului sau. Intentiona sa ramana in Capitala, insa “la vremea aceea, era haos mare in Bucuresti, nu interesa pe nimeni designul de interior”. Lucrurile s-au schimbat, incet-incet, iar azi Mircea Schlotter face naveta intre Frankfurt si Bucuresti, pentru a-si onora angajamentele.

 


De ce design?
Pentru ca de la arta la poezie, de la concreta matematica pana la psihologie, toate le simti si le traiesti in lucrarile primite!
Trei atribute ale unui designer de amenajari interioare.

In primul rand, are nevoie de cat mai multa informatie! Apoi, de o perseverenta sanatoasa, de imaginatie si de cunostinte de psihologie!

 

Cum poate fi definit un designer de succes?

Succes inseamna increderea pe care ti-o acorda clientul in realizarea proiectului de ambientare. Prin urmare, succesul presupune o responsabilitate enorma! Aceasta notiune, de succes, reprezinta o libertate castigata in timp, cu multa munca, multe cunostinte si siguranta profesionala!

Cum poate fi convinsa o persoana sa apeleze la un specialist in procesul amenajarii locuintei?

Recunoasterea pe piata designului de interior ajuta mult! Sprijiniti de recomandari, prezentari in mass-media putem castiga mult mai usor increderea clientilor.

 

Clasic sau modern? De ce?

De obicei, accept mai greu clasicul decat modernul, care-mi deschide orizonturi si posibilitati de exprimare noi si interesante! Clasicul, daca apare, incerc sa-l transform in ceva personalizat pentru client si pentru mine! Eclecticul sau modernul sa atinga in compozitie statusul egalitatii! Nu-i usor, dar merita incercat!

Ce inseamna “un ambient trend”?

“Un ambient trend” inseamna pentru mine o cunostinta vasta in universul designului! Mi-e greu să-l folosesc in discutiile cu clientul! Din punctul meu de vedere, alegerea directiei stilistice este data de discutii cu beneficiarul si libertatea oferita mie de catre acesta. De dorit o incarcare energetica a stilului! Efectul si designul trebuie sa suporte timpul si sa nu se degradeze estetic!

Ce anume considerati ca poate fi numita o provocare profesionala?

Cand clientul imi da mana libera si-mi cere noul si propriul design! Este situatia cea mai grea, dar imi pune in actiune visurile si imaginatia! Cautarea, organizarea, prezentarea ca un examen!

 

Cum a evoluat consumatorul roman in ultimii 10 ani?

Posibilitatile informatiei, calatoriile, interesele au eliberat si au deschis noi orizonturi! Noua generatie doreste si cauta, poate in mod timid, dar nu renunta, iar asta e bine!

In ce masura se regasesc obiectele de design create de romani in locuintele din tara noastra?

Existenta informatiei si prezentarile pe piata designului romanesc sunt mult sub nivelul altor tari! Interesul este foarte scazut si doar un grup minuscul incearca sa iasa in evidenta. Am sperante ca, in timp, si interesul financiar, dar si suportul industrial vor intelege si vor reactiona!

 

Un mesaj potentialilor clienti

Suntem aici, incercam, cu informatii, sa va ajutam, sa va eliberam de greutatile tehnice si sa va sprijinim in toate situatiile date de amenajarea interioara! Folositi-ne, cautati-ne!

Material realizat de Luminita Diculescu, Foto amenajari: Robert David, Razvan Bestea